Kabouter conversations - August 2016


  • "Ik heb erin geklimd "  (I climbed in it) He states the obvious when we are surprised to find him all of a sudden by himself in his high chair at the table

  • Kabouter is bent downwards awkwardly

    G: "What are you doing, Kabouter?"
    K: "Ik ben aan het krabbelen"

    (he was eaten by mosquito's)

  • Dit is een vikinghoed met kleurtjes!  (We received a free gadget: a helmet shaped hat with 2 horns in the colors of the Belgian flag)

  • "Ben jij Vicky de Viking?"   He asks to a knight at the medieval festival

  • "Oh neeeeee, papa, Tati en Karine zijn er niet!"   when arriving at the daycare and the cars of both ladies are not on their parking spot yet.

    "Oh nee, Karine staat op plaats van Tati"  When arriving at the daycare, he notices that one of the cars is parked in the wrong spot. The world would be in chaos without him ;).

  • We are dressing in the bathroom. Kabouter is already fully dressed in a jeans and I am now putting on my clothes.

    K: "Jij hebt ook jean broek aan?"
    G: "Ja, ik heb ook een jeansbroek aan vandaag. Nu hebben we allebei een jeansbroek aan. Leuk eh?"
    K: "Ja joepie joepie joepieee"

  • "ik vind dat niet zo  leuk hoor"  (I don't like that) everytime we watch something on tv that he didn't choose. 

  • "Eerst vasthouden, dan knijpen en dan pik pik pik"   :  Kabouter explains me how eat with chopsticks after Jan showed him (and he doesn't manage to do it but me either).

  • We are talking about growing up.
    "Ja ik ga zo groot worden als  papa, zo groot (he lifts his arm up high). Ik ga veel eten
    ja pannekoeken, straks, ik ga zoveel pannekoeken eten morgen."
  • "Wij zijn gewandeld" at the end of a walk

  • "Dag koeien!!! Hoe gaat het met jullie??"
    "Het is een papa koe, ja, die is zwart"

  • K: "Mamaaaa, papa is me weer aan het plagen"
    G: "Ja hij plaagt mama ook soms"
    K: "oei"

  • "Jij moet hartjes tekenen.  Da's voor mama's"

  • K: "Ik ben Mega Mindy.   Jij bent ook Mega Mindy"
    G: "Ok, gaan we dan boeven vangen?"
    K: "Waar zijn de boeven?"
    G: "Ik weet het niet, we moeten die zoeken of mensen helpen die hulp vragen."
    K: "Daar binnen zijn de boeven"
    (disappears inside the pub)
    (a little later V, the pub owner and a friend of us, comes outside.)
    V: "What does he want to do with villains?...aaah he wants to catch them for me, ok, that's nice."
    V: "Waar zijn de boeven?"
    K: " Dieeee"
    V: "Ah ok, mijn man is een boef blijkbaar"


    ....

    (a while later, when completely random people walk by on the sidewalk)
    K: "Dat zijn boeven!!!!"

    (at that moment I hope the people are either half deaf or have a good sense of humor)

  • "Beertje, 'k ben tekik hoor" when he shows up next to his chair.

  • G: "Gaan we hallo zeggen aan de koeien?....oei de koeien staan helemaal aan de andere kant, dan zullen ze ons niet horen."
    K: "HALLLOOOOO KOEIEN"
    ...
    K: "Ze zeggen niet meuuuh. :(.  ....Dan moeten wij weer voetballen"

  • G: "Ik heb niet van de paddestoel gebijt hoor"

  • We're walking on the grass
    K: "Ooooh hier is het omhoog. Papa moet het rijden."
    G: "Of misschien kan mama het gras afrijden morgen. Ga jij dan helpen?"
    K: "Ja en dan moet het zo en dan daar en beneden en zo. Ja zo moet het."

  • K: "Wat doen die paaltjes"
    G: "Die tonen waar de weg begint, want daarachter rijden er auto's"
    K: "En wat doen die nog?"
    G: "Je kan er iets aanhangen"
    K: "En wat doen die nog?"

    (and 5 times more...sigh)

  • "wat ben je aan het doen? "  "papa, wat ben je aan het doen? " 

  • "kijk je sandaaltjes voor het water" pointing at my flipflops

  • "deze hebben we nog niet geleesd"  he picks a new book before bedtime

  • K: "Mamaaaa, ik ben met Beertje aan het spelen."
    G: "Dat is heel goed"
    K: "Ik ben hem niet aan het bijten, dan moet ik niet op straf staan"

    Earlier that day he had been a bit overexcited in his play with his brother and had hurt him by biting.  Since he did not want to apologise, he had gotten his first real time-out which was clearly still on top of his mind. 

  • K: "Mama heb jij nieuwe schoenen aan?"
    G: "Nee die zijn niet nieuw, maar ik heb ze wel niet vaak aan. Vind ze je mooi?"
    K nods

    (one week later, I'm wearing same blue pumps again)
    K: "Van waar komen die schoenen?"
    G: "Van de winkel"
    K: "Hoe kan dat?"
    G: "Mama heeft in de winkel deze schoenen gepast en dan met centjes betaald"
    K: "Van waar?"
    G: "Van de schoenenwinkel"
    K: "Ik ga ook passen die...later als ik groot ben"
    G: "Ga je mama's schoenen passen als je groot bent?"
    K nods
    K: "Ja die, als ik ook mama ben"

  • K: "Wat is dat?"
    G: "Een papiertje op de grond. Kan jij dat even oprapen voor mama?"
    K: "Nee nu even niet"

  • K: "Wat ben jij aan het doen?"
    J: "Ik ben een boekje aan het lezen."
    K: "Nee jij bent de krant aan het lezen."
    (he loves to ask redundant questions from which he knows the answer beforehand)

  • K: "Moet jij ook pipi doen?"  he asks to the stranger that arrives at the public toilet together with us

  • K: "Wat is dat?"
    G: "Dat is het vuilbakje"
    K: "Wat moet die doen?"
    G: "We gooien daar de lege WC-rolletjes in en papieren zakdoekjes in."
    K: "Wat moeten die zakdoekjes dan doen?"
    G: "euh...'k weet het niet. Wachten tot we de grote vuilzak buitenzetten."
    K: "En wat moeten die zakdoekjes dan doen?"
    G: "euh...zucht."

  • We are walking through a road that is re-construction. Some parts of the sidewalk are still paved, other's are in dirt and then there's already some new pavement with lots of sand on it.

    K: "Oei de baan is kapot, dat is een beetje moeilijk."
    K: "Kijk zand. Wat moet dat zand doen?"
    ...
    K : "Waar is het zand nu? " "Maar waar is het zand nu? Waar gaat dat zand naartoe"

    ...
    K: "Waar gaan we naartoe?
    G: "naar de winkels."
    K: "Waar zijn de winkels?"
    G: "Daar in die richting."
    K: "Waar? Waar zijn ze nu?"
    G: "Ginder"
    K: "En waar zijn de winkels nu?"
    ....

    (If you hadn't noticed yet, he's in a phase of endless questioning. very tiresome)

  • K: "Oh jij hebt een kleedbroek aan!"  (I was wearing a skirt)

  • K: "Ik heb nog 2 koeien gezien!!!   Ze hebben elkaar gebeten.
    .... Ja ze moeten op straf.
    ....de kleine koe moet wenen."

  • K: "Mag ik een snoepje?"
    J: "Nee je moet nog even wachten."
    K:"Mag ik nu een snoepje?"
    J: "Nee, wat begrijp je niet in 'even'. Dat is minstens een uur. Dat is 60 keer 6 keer tot 10 tellen. Kan je dat?"
    K: "Ja....1
    2
    3
    ...
    Mag ik nu een snoepje?"
  • K: "Kijk een vliegtuig! Waar gaat dat vliegtuig naartoe?"
    G: "Ik weet het niet."
    K: "Naar de landingsbaan."
  • During our outdoor breakfast in the Ardennes:
    K: "Dag koeien!!! Waar is de koeienmelk?"
    I show him the bottle of milk on the table
    K: "Oh ja, goed gedaan! Dank je dank je koeien, heel flink hoor!"



Comments

Popular Posts