Kabouter conversations - July 2016


  • Ik vind samali heel lekker (he likes salami )

  • "Beertje, Kabouter is hier, ik kom zo, het is goed."  (Trying to comfort Beertje)

  • "Dokter, mijn oor doet pijn!  Hier, kijk.   En ik heb nieuwe sandalen. Blauwe!" (explaining to the doctor that his ear hurts and in the same breath that he has new blue shoes)

  • "Ik wil met de voet gaan" (he wants to walk instead of going by car)

  • He's making a big rant against the mosquito's that have bitten him overnight. Then he requests me to also make an angry rant out loud against the mosquito's. So I tell them to leave our home.
    Then he says disappointedly: "Ze luisteren niet naar mama" (they don't obey you mommy)

    At another moment:
    "Vliegen ga naar buiten, ik ben dat beu!"

  • K:  "Jij bent Kabouter.  Ik ben mama"

    K: "Jij bent Beertje (to me).  Jij bent ook Beertje (pointing to Jan)"
    G: "Oh en wie is Beertje dan?"
    K: "Mama"

    K: "Ik ben krokodil.  Whaaaaaa."
    K: "Jij moet bang zijn."

    he's experimenting with role-playing, assigning everybody with new roles all the time

  • We are eating letter shaped cookies and he asks for every cookie which letter it is.
    J: "Dit is een V. Een V van vogel en van vliegtuig."
    G: "Jaaaa van piloot"

  • G: "Weet je nog hoe je een koe in het Frans noemt?"
    K: "Bonjour!"

  • J: "Hoe zeg je Tot ziens in het Frans?"
    G: "Tot ziens in het Frans"


  • K: "Hoe noemen die koeien, mama?"
    G: "Felix, Louis en Jefke" (it's fun to make something up when you get weird questions)
    K: "Oooh dat wist ik niet hoor."

  • "Mag koekiemonster in het zand, mama? Mogen de piraten ook in het zand?"
    (he knows he cannot get into his little pool with any of his clothes but he's so polite to ask then whether he can go into the sandbox with the clothes he's wearing. what a sweetheart). 

  • "Die koekjes hebben we nog niet gegeten, hoor!" (he pulls out a huge bag of chips in the supermarket that we have not tried yet to bring it to our shopping cart)

  • K: "Ik ga dan nog een beetje slapen.  Straks.  Eerst tandjes poetsen, dan pampertje aan en dan boekje lezen en dan ga ik slapen straks."
    G: "Ja en daarna gaan mama en papa ook slapen"
    K: "Jullie moeten dan ook een boekje lezen"

  • "Oooh Beertje heeft een broekje met schildpadden op. Dan kan hij zwemmen!"  

  • K: "Papa, heb jij een boertje gelaten?"
    J: "Nee hoor, dat durf ik niet."
    K: "Jawel hoor, ik heb het gehoord."

  • G: "Waarom heb jij je tuut nodig? Ben je moe?"
    K: "Nee, ik ben niet moe."
    G: "Waarom heb je je tuut dan nodig?"
    K: "Ik moet gewoon een beetje tuuten"

  • J: "Ga je dag zeggen voor we ophangen?"(at the end of a Facetime conversation)
    K: "Ik heb al dag gezegd"

    (he can be impolite too)

  • K: "Het is weer de stoel!!"  (he sees "1000 Zonnen en Garnalen on tv")

  • (on a rainy morning)
    G: "Wat ga je doen?"
    J: "Ik ga werken."
    G: "Met de auto?"
    J: "Ja gewoon met de auto"
    G: "Jij moet ook een jas aan!!"
  • We are driving through the forest
    G: "We rijden door het bos. Ga je kijken of je hertjes ziet?"
    J: "Wat leeft er allemaal in het bos?"
    K: "Giraffen!"   "Leeuwen."  "Olifanten."
    G: "Echt waar? Interessant, ik wist echt niet dat die hier in het bos woonden.  Wist je dat hier ook everzwijnen wonen en vossen?"
    K: "Neeeeeee mama, dat kan niet hoor, dat is echt niet waar hoor."

    Sometimes the truth seems to be very surreal.

Comments

Popular Posts