Kabouter conversations - November 2017


  • Wanneer gaan we dan eens op vakantie naar Plopsaland?   (new obsession to go and visit Mega Mindy...pfff )

  • Weet je waar ik over gedroomd heb? Over de maand oktober!

  • 2 juffrouwen van Stekelbees zijn heel erg streng. Maar wat is streng?

  • I bump by accident into Beertje and I say "Sorry"
    K: "Sorry helpt niet.  Sorry helpt niet op school, maar hier wel en in Leuven ook."

  • We park the car after I picked up Kabouter from after school care and my Waze app says the reminder "Kabouter and Beertje" that I coded.
    K: "Is dat Siri???"
    G: "Nee dat is euh...Femke denk ik"
    K: "Je moet Femke zeggen dat Beertje niet in de auto zit eh! Het is alleen Kabouter!"

  • "Het is geen race hoor! Papa, luister eens, het is geen race"  (whenever he is in the back)
    "Het is een race! Ik ga winnen" (when he's in front!)
    "Mama, ik heb voor jou gewonnen. En voor papa en voor Beertje. En weet je hoeveel punten we al hebben? vier-en-honderdvijf. da's veel eh?"

  • K: "Gaan we dan terug die steile baan omhoog?"
    G: "Ah nee, we komen net van daar, we rijden nu naar huis."
    K: "Ah ja, want weet je mama, naar daar is de Ardennenbaan en dit is de Leuvenbaan!"

  • Ik ga zoveel kilometer slapen (while holding up 3 fingers)

  • Is er bloed?  (as soon as he bumps into someone or something, even gently)

  • Daarom is geen antwoord

  • K: "Wat een cutie. Zo cute! "
    G: "Weet jij wat cute wil zeggen?"
    K: "Nee?"
    G: "Dat is schattig in het Engels"
    K: "Aaaaah. Schattig?????"  

  • K: "Mama, ben je op de snelweg aan het rijden?"
    J: "Nee dit is niet de snelweg"
    K: "Mama, kan je dan niet zo snel rijden? Ik kan niets horen"
    (I turned the music up)

  • Ik kan het bester hier leggen

  • De alligators wonen in Mickeyland eh, dus we noemen waar de alligators wonen alligatorstad, ok?

  • K: "Hoe lang moet je vliegen naar New York?"
    J: "Even lang als toen we op vakantie naar Miami gingen."
    K: "4 minuten! Nee 5 minuten"
    J: "8 uur hoor"
    K: "Oh ja, je hebt gelijk papa. "
    K: "Maar misschien ook 10 uur, dat kan ook eh."
    J: "Ja dat kan als de piloot heel traag wil vliegen, dan is het 10 uur"

  • K: "Mama rijd je nu op de snelweg?"
    G: "Nee dit is de snelweg niet hoor."
    K: "Ah is dat dan de traagweg?"

  • G: "Voila, en nu gaan we eens kijken hoe we thuisraken eh" (while I code the gps)
    K: "Ah heb je dat aan je gee-sem gevraagd?  Zegt Siri dat?"

  • G: "Mama heeft een nieuwe auto. Daar moeten we nu goed zorg voor dragen en een hele tijd mee rijden."
    K: "Wanneer krijg je weer een nieuwe auto? Als je 100 jaar bent?"
    G: "Oei, ik denk dat ik niet meer ga rijden als ik 100 jaar ben."
    K: "Hahahahaaa, neeee, dan ben je een reus, dan kan je toch niet meer in de auto, hahahaaa."

  • K: "Ben ik al bij Maya geweest?"
    G: "Nee daar ben je nog niet geweest."
    K: "Jawel, als ik een baby was en ...."
    (he has had so many tremendous adventures as a baby that we are completely unaware off)

  • Dat was niet flink van die boeven  (while watching the news on the Brussels's riots)
    ...
    Daar zijn die boeven weer

  • Ik vind alle stoelen van deze stad leuk. Als ik baby was ben ik bij iedereen geweest. Wisten jullie dat nog van als ik baby was?

  • Ik vind het heel leuk om met jou te puzzelen wanneer Beertje het niet kan kapot maken.
    (He's more and more in the construction phase while his brother's main competency is still deconstruction...which clashes frequently at the moment)

  • Als ik later groter word, wil ik eten met mijn voeten op de grond.  (referring to his size)

  • In welke maand word jij groot? In de maand septemberoktober! Dat wil zeggen dat wij op een andere dag verjaren om meer te groeien.

  • In mijn buik is er ook een stopknopje en dan kunnen de prikkertjes als er wat water aankomt. en dan wordt het pipi. Grappig eh

  • Ik kan dat bester niet met deze vinger doen.

  • To the doctor:
    "Ik moet ook nog wangsiroop dringen . Ben jij de keeldokter? "

  • Mama, er zitten nog slaapoogjes in mijn ogen.

  • Ooooh er zit een beest in mijn oor, ik voel dat. Wacht ik ga het eerst pakken.  (after which he enthusiastically starts poking in his ear)  (any distraction from eating is good for him)

  • J: "Eet eens door"
    K: "Maar ik moet eerst nog iets zeggen"
    (every single time....he always needs to ask/say something first)

  • Wie was vandaag de flinkste?
    (he's very preoccupied with that lately)

  • After we correct some of his grammar: 
    "Maar ik weet nog niet wat bij wat hoort. Jullie moeten me dat nog leren want ik weet nog niet alles."

  • (about green banana's)
    Die zijn nog een beetje groen eh, ze hebben die te vroeg uit de boom geplukt. En weet je wat ze nog gedaan hebben? Een hele groene banaan uit getrokt en dan naar de markt gebracht en ik heb die geproefd als ik een baby was en die was echt niet lekker.

  • (In the Ardennes) Ik kom hier ook graag een beetje op vakantie. Maar dit is ook een beetje ons huis maar niet echt. Het is ons logeerhuis!

  • Jan is trying a little puzzle with wooden shapes that need to fit in a wooden box.
    K: "Ben jij aan het puzzelen?"
    J: "Ja maar het is een beetje moeilijk."
    K:"Moet ik hem dan doen?"

  • While we are raking the leaves in the garden and on the deck:
    "oh mama, ik heb daar nog een mosseltje gezien"  (cfr mos)

  • When I pointed out for the 100th time that Sinterklaas will not bring all the toys he's requesting endlessly:
    "Weeeeet ik mama, hou er nu eens van op om over te zeur"

  • K: "Oh my God!"
    J: "Van wie heb je dat geleerd?"
    K: "Van mezelf " (looking very proud)
    J: "Weet je dat dat Engels is?"
    K: "Huh?  En wat betekent dat?"

  • Ik wil niet slapen, ik moet altijd slapen...ik vind dat niet leuk.

  • Ik vind slapen niet leuk, ik hou alleen maar van knuffelen

  • Hoelang moet ik dit eten?  Op welk uur?   (cfr when could he start eating his chocolate Sinterklaas)

  • Eeeh, de lucht is een andere kleur. Ik kan de lucht niet meer zien  (foggy day)

  • He wakes up in a weird mode and starts to cry heavily for a few minutes after which we manage to calm him down. A few minutes later:
    "Het was efkens weenpauze."

  • Hoe lang moet ik nog wachten tot ik 7 jaar word?

  • Dit zijn frietworteltjes  (cfr grated carrots)
  • K:"Weet je wat er gebeurd is? Ik was het flinkste kindje van heel Stekelbees"
    G:"Oh, hebben de juffrouwen dat gezegd?"
    K: "Nee ik weet dat."

Comments

Popular Posts