Kabouter conversations - January 2018


  • Wat is een "hartendief"?
    Wat is "ooit"?

    (he listens to music in the car and continuously asks for the meaning of words he hears)

  • Ik wil nog eens in je buik zitten.

  • De dokter luistert bij jongens naar hun hart en bij meisjes naar hun buik eh?

  • Zit er geen bloed meer in? Echt? Is het bloed weg? Aaaaaah, is het dan vlees geworden, ik snap het!
    (after a discussion whether he'd eat the rabbit that he helped prepare with his dad and that he didn't want to taste as he'd seen some blood on the raw meat).

  • Als ik later dood ben en ik heb geen bloed meer, dan word ik vlees en kan iemand mij klaarmaken.  (explaining this a little later after the rabbit dinner to his friends)

  • "Waterkanon!!! "   (he has to put out many imaginary fires somewhere in our house)

  • Ruik ik stink?? (when tell him to shower)

  • Vandaag is het Kerstmis in de Ardennen, eh, nietwaar mama?  (I've heard of Chinese Christmas before and Russian Christmas...all on other dates than Dec 25th, but the Ardennes Christmas is new to me)

  • Als ik veel eet, verjaar ik sneller en dan word ik groter eh? Als ik niets eet, dan word ik dood, toch mama?

  • Je hebt een kinsnorretje

    (there was some spilt sauce on Jan's chin)

  • (there is radiopublicity from the "matrassenkoning" on the radio)
    Ik denk dat ze mij bedoelen want ik slaap graag met een matras en ik heb ook een kroon!

  • Wij mogen op school geen flauwe mopjes vertellen, alleen mopjes. Maar hier mag dat wel eh, flauw mopjes?

  • Kijk ik heb het licht al aangedaan!  Kijk kijk, ik heb op mijn stippen gestaan en ik kan er al aan!

  • Ik denk dat ik de winni-jaar ga zijn.

  • (in the car)
    K: "Kijk, die 2 gaan verhuizen!"
    G: "Ja, M en L van school."
    K: "Nee? Nee, K3 en Plop" (points to giant Proximus billboard) "Wij hadden dat al gezien op tv eh dat die verhuizen en nu staat dat daar ook op"   
    (hurray for the overload of Proximus publicity)

  • G: "Kijk, ik heb vandaag in mijn vinger gesneden op het werk en het heeft gebloed."
    K: "Morgen moet je dat niet meer doen eh. Waarom heb je dat gedaan?"

  • Hoelang mag ik een ijsje  ('hoelang' is always used instead of 'wanneer')

  • 1 2 3 psssssssjjjjjt   1 2 3 psssssssjjjjjt  1 2 3 psssssssjjjjjt  1 2 3 psssssssjjjjjt   Boem oooooh
    (he makes firework with his hands and sounds)

  • We hebben een geheimpje in de klas: wij hebben vuurwerk gemaakt maar dat mag Mevr Martine (= the principal) niet weten. Dus als Mevr Martine komt, gaan we zeggen dat we geen vuurwerk gemaakt hebben.

    (sure, she won't be suspicous after that statement)

  • J: "Vind je die mooi?"  (he is searching a new car)
    K: "Ja maar ik vind beter die rode"

  • Mag ik een mopje flauw mopje vertellen?  Eigenlijk wil ik een zwarte computer!  Hahahaha, mopje flauw mopje, ik heb helemaal geen computer. Ik ga gewoon op jouw computer!!

  • K: "Wat is dat weer dat in mijn keel zit, waar ik ziek van word?"
    G: "Virusjes?"
    K: "Ja virusjes, maar van siroop en drinken gaan die weg eh? "   (drinks from his cup)
    K: "Hmm, nee, ik moet nog een slok, ik voel er nog eentje zitten. Hier."  (drinks once more)
    K: "Ja, nu zijn ze weg."

  • Ik wil morgen die druifjes met zonder pitten! Die groene zonder pitjes, die noemen witte.

  • De kleine grote vakantie is al gedaan maar niet de hele grote vakantie. Die duurt 600 en 15 minuutjes eh mama? .... Ah ik weet het weer, als ik in de crèche was, had ik ook grote vakantie en ik weer weer hoelang dat was!  6 minuutjes.

  • Dat lammetje is heel lekker maar daar hangt geen oogjes meer aan toch?  En door de warmte heeft het geen bloed meer toch? Nu is het gewoon vleesje geworden.

  • J:"Ga je mee eens kijken voor een nieuwe auto?"
    K:" Ja die rode eh!!"

  • Dikke jassen lijken kleiner te worden, vind ik

  • Ik word bijna moe van al dat winkelen

  • Binnen in ons zit een skadet eh?

    (turns out he is talking about a skeleton)

  • Mag ik een snoepje? Neee, beter, mag ik 2 snoepjes? Of nee, 3.

  • Ik heb een boprise for you
  • K: "Ik ben verlegen"     (everymorning when I wake him up and he is still sleepy)
    G: "Wat is dat verlegen?"
    K: "Dat is wanneer ik niet naar buiten kan"
    ....

    G: "Doe je broek eens aan aub."
    K: "Maar ik ben verlegen mama, ik heb je het al gezegd!!!"

Comments

Popular Posts